Csillandscape

Csillandscape

Zenészek kényszerpihenőn - Pataky Attila

2021. január 23. - Csilla Udvardi

A Zenészek kényszerpihenőn című cikksorozatunk következő szereplője Pataky Attila, az Edda Művek frontembere.

Az idén 70. születésnapját ünneplő Attiláról mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy pihenéssel töltené a mindennapjait. A koncertmentes időszak számára azt jelenti, hogy folyamatosan alkot. Új albummal és hatalmas születésnapi bulival készül a 2021-es szezonra.

pataky_attila.jpg

Hogy vagy? Sikerült teljesen felépülnöd a koronavírusból? Hogy viseled a „munkanélküliséget”?

- Teljes mértékben felgyógyultam ebből a világgyalázatból, amit az emberiségre szabadítottak és Covidnak hívnak. Ettől sokkal lassabban gyógyul a lelkem, hiszen immáron háromnegyed éve elvették a lehetőséget, hogy zenélhessek, énekelhessek. 47 éve nem történt ilyen. Nem volt olyan, hogy én májusban ne indulhassak el zenélni. De mivel optimista vagyok, hiszem, hogy májustól újra visszakapjuk az életünket.

Nagy Szilárd és Ragány Misa a közelmúltban feldolgozta az Utolsó érintés című dalotokat. A fiúk kerestek meg a feldolgozás ötletével, vagy Te gondoltál rájuk?

- Tavaly nyáron találkoztunk a Hősök terén. A fiúk jöttek oda hozzám, és mondták el az ötletüket a feldolgozással kapcsolatban. Eddig még sosem engedélyeztünk ilyet. Hallottam tőlük az Európát, hallottam, hogy rendben van a hangjuk, hogy tehetségesek. Mondtam nekik, hogy Gömöryt is kérdezzük meg, elvégre ő a dal zeneszerzője. Zsolti azt válaszolta, részéről rendben, hiszen a zene marad, „neked lesz nehezebb, a te szövegedet fogják átírni”. Amikor elkészült az átdolgozás, leültünk Szilárdékkal. Egy-két szón elfüstölögtünk, de amúgy tökéleteset alkottak. Végül annyira jóban lettünk, hogy vállaltam, hogy 1 versszakot én magam énekelek el.

Elképzelhetőnek tartasz hasonló együttműködést más zenészekkel is? Pl. a Delta zenekarból Szabó Petivel?

Nem tervezek mással ilyen együttműködést. Amúgy Petit nagyon kedvelem. Jó arcnak, tehetséges zenésznek tartom. Ha ő keresett volna meg először egy ilyen ötlettel, akkor vele csináltuk volna meg az átdolgozást.

edda.jpg

Gergő fiad szintén zenész, a Pataky művek frontembere. Korábban egy zalaegerszegi Edda Művek koncerten hangszálgyulladás miatt ő helyettesített. Lehetségesnek tartod, hogy egyszer majd átveszi a helyedet az Eddában?

- Abszolút elképzelhetőnek tartom, hogy továbbviszi a zenei örökséget. A hangja, a mozdulatai megvannak hozzá. Még fel kell hoznia magát, de csak rajta múlik, hogy mennyit fejlődik, mit hoz ki magából. De jó erő, hogy tudom, lesz, aki átveszi majd a helyemet. Én meg majd fentről fogom figyelni őt.

Ha majd feloldják a korlátozásokat, és újra találkozhattok a közönséggel, az első ilyen alkalmakra terveztek valamilyen meglepetést vagy extra produkciót? Készültök esetleg új dallal?

- A jelenlegi helyzetnek egyetlen pozitív hozadéka volt, az, hogy írtam 20 új dalt. Ebből válogatunk majd ki tíz-tizenkettőt a legújabb albumunkra, aminek A hírvivő lesz a címe. Várhatóan ősszel fog megjelenni. A hírvivő című dalunk amúgy már megtalálható a YouTube-on. Ez egy nagyon aktuális dal.

Hiszem, és tudom, hogy nyáron mi már újra zenélünk. Annyira biztos vagyok ebben, hogy december 28-ára már lekötöttük az Arénát, és „Attila 70” címmel hatalmas szülinapi bulit fogunk ott tartani. Ha így lesz, karácsonykor én leszek a legboldogabb. Mindenkinek azt kívánom, hogy így legyen!

A bejegyzés trackback címe:

https://csillandscape.blog.hu/api/trackback/id/tr9816401090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása